DOLAR

40,2607$% 0.13

EURO

46,7252% 0.08

STERLİN

53,9495£% 0.21

GRAM ALTIN

4.319,39%0,53

ONS

3.335,86%0,37

BİST100

10.219,67%-0,06

İmsak Vakti a 02:00
İstanbul AÇIK 31°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
X
  • Egik.Net
  • Haberler
  • Sofralarımıza kadar giriyor! Bakanlık düğmeye bastı: O ilaçlar artık reçete ile alınacak

Sofralarımıza kadar giriyor! Bakanlık düğmeye bastı: O ilaçlar artık reçete ile alınacak

Bakanlık sebze ve meyve üzerinde kullanılan pestisit kalıntısı tehlikesi üzerine harekete geçti. Artık zirai ilaçlar reçete ile satılacak.

Tarım ve Orman Bakanlığı, özellikle ihracat ürünlerinin gümrükten dönmesine yol açan kimyasal pestisit kalıntısı sorununa karşı yeni bir adım atıyor. 

Bloomberg’te yer alan habere göre, son zamanlar artan pestisit tehlikesi Avrupa’ya gönderilen ürünlerde tespit edilmesi üzerine Türkiye’ye geri gönderildi. Bakanlık, zirai ilaç kullanımını denetim altına almak amacıyla “B-Reçete” (Bitki Reçetesi) uygulamasını hayata geçireceğini duyurdu.

Yeni sistemle birlikte, üreticilerin zirai ilaçları bayilerden sınırsız şekilde almasının önüne geçilecek. Hangi bitkiye, hangi alanda, hangi dozda bitki koruma ürünü kullanılacağı önceden belirlenecek ve reçeteye bağlanacak. Böylece ihtiyacın üzerinde ilaç kullanımının engellenmesi, gıda güvenliğinin artırılması ve çevre ile insan sağlığının korunması hedefleniyor.

UYGULAMA PİLOT OLARAK BAŞLAYACAK

Bakanlık, B-Reçete sistemine ilişkin hazırlıklarını tamamladı. Uygulama önce pilot bölgelerde başlatılacak, ardından gelecek yıl tüm Türkiye’de yaygınlaştırılacak.

Yeni sistem, bitki koruma ürünlerinin reçetelenmesinden satışına, tarlada uygulanmasından hasat sürecine kadar tüm aşamaları kapsayacak. Böylece hem üretici hem de kullanılan ilaç miktarı kayıt altına alınacak, denetim süreci güçlendirilecek.

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.

Sıradaki haber:

‘Ters kelepçe’ tehdidinde bulunan Cumhurbaşkanı Başdanışmanı özür diledi

HIZLI YORUM YAP

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.