40,2607$% 0.13
46,7252€% 0.08
53,9495£% 0.21
4.319,39%0,53
3.335,86%0,37
10.219,67%-0,06

Tarım ve Orman Bakanlığı, özellikle ihracat ürünlerinin gümrükten dönmesine yol açan kimyasal pestisit kalıntısı sorununa karşı yeni bir adım atıyor.
Bloomberg’te yer alan habere göre, son zamanlar artan pestisit tehlikesi Avrupa’ya gönderilen ürünlerde tespit edilmesi üzerine Türkiye’ye geri gönderildi. Bakanlık, zirai ilaç kullanımını denetim altına almak amacıyla “B-Reçete” (Bitki Reçetesi) uygulamasını hayata geçireceğini duyurdu.
Yeni sistemle birlikte, üreticilerin zirai ilaçları bayilerden sınırsız şekilde almasının önüne geçilecek. Hangi bitkiye, hangi alanda, hangi dozda bitki koruma ürünü kullanılacağı önceden belirlenecek ve reçeteye bağlanacak. Böylece ihtiyacın üzerinde ilaç kullanımının engellenmesi, gıda güvenliğinin artırılması ve çevre ile insan sağlığının korunması hedefleniyor.
Bakanlık, B-Reçete sistemine ilişkin hazırlıklarını tamamladı. Uygulama önce pilot bölgelerde başlatılacak, ardından gelecek yıl tüm Türkiye’de yaygınlaştırılacak.
Yeni sistem, bitki koruma ürünlerinin reçetelenmesinden satışına, tarlada uygulanmasından hasat sürecine kadar tüm aşamaları kapsayacak. Böylece hem üretici hem de kullanılan ilaç miktarı kayıt altına alınacak, denetim süreci güçlendirilecek.

‘Ters kelepçe’ tehdidinde bulunan Cumhurbaşkanı Başdanışmanı özür diledi

1
Çanakkale Boğazı gemi geçişlerine kapatıldı
11145 kez okundu
2
İmamoğlu ile birlikte diploması iptal edilmişti: Profesör hakkında yeni karar
8825 kez okundu
3
Peru’dan hırsız geldi! 1,5 milyon lirayı çaldılar
4650 kez okundu
4
Narin Güran davasında Aile Bakanlığı ve UCİM’in katılma talepleri kabul edildi
4460 kez okundu
5
Van’da otel restoranında yangın paniği
4437 kez okundu
