40,2607$% 0.13
46,7252€% 0.08
53,9495£% 0.21
4.319,39%0,53
3.335,86%0,37
10.219,67%-0,06


Yönetmeliklere göre zorunlu sigorta poliçe düzenlemekten kaçındığı tespit edilen bazı sigorta kolları veya sigorta şirketlerinin sigorta şubelerinin poliçe düzenleme ve yenileme yetkisi 3 günden az 30 günden fazla olmamak üzere geçici olarak durdurulabilecek.
Kaçınma devam ederse, bu süreler iki katına çıkarılabilir veya başka önlemler alınabilir.
Sigortacılık ve Bireysel Emeklilik Düzenleme Kurumu (SEDDK), ilgili cumhurbaşkanlığı kararnamesi uyarınca poliçe tanziminden kaçındığı tespit edilen sigortacıları ve tedbir kararlarını resmi internet sitesinde yayınlayabilecek.
Yönetmeliğin geçici 11. maddesinde yapılan değişiklikle, azami prim tutarları, bir önceki ayın azami prim tutarları üzerinden 2022 yılı Eylül ayından itibaren aylık azami yüzde 4.75 artırılacak.
Eylül ayı başından itibaren geçerli olmak üzere azami primler; Ağustos ayında uygulanan araç grubu bazında 4. basamak azami primlerine; taksi, minibüs, koltuk adedine göre otobüsler, kamyon ve çekici araç gruplarında yüzde 10, diğer araç gruplarında yüzde 20 eklenerek uygulanacak.
SEDDK bu kapsamda araç grubu kullanım türüne göre uygulanacak azami prim artırım tablosunu uygulamaya koydu. Tabloya göre otomobil, kamyonet, motosiklet, traktör, minibüs, kamyon, otobüs, taksi ve özel amaçlı araçlar için özel kullanım azami prim artırım oranı sıfır olarak belirtilirken tüzel kullanım azami prim artırım oranı; otomobil ve kamyonette yüzde 20’ye, motosiklette yüzde 25’e kadar çıkabilecek.
Tablo kapsamında ayrıca, özel kullanım azami prim artırım oranı; çekiciler için yüzde 2.50, iş makineleri için yüzde 7.50, römorklar için yüzde 25.00, tankerler için de yüzde 10.00 olarak tespit edildi.
Tüzel kullanım azami prim artırım oranları; minibüs, otobüs, özel amaçlı araç ve tarım makineleri için yüzde 2.50 kamyon ve çekiciler için yüzde 5.00 olarak uygulanabilecek.
Resmi Gazete’de yayımlanan yönetmeliğin ekine göre hasarsızlık prim oranları da düşürüldü. 7. basamak için yüzde 45’ten yüzde 42’ye, 6. basamak için yüzde 30’dan yüzde 22’ye, 5. basamak için yüzde 15’ten yüzde 10 düşürülürken, hasar durumunda prim artırım oranlarında da düzenleme yapıldı.
Hasar prim artırım oranları 3. basamak için yüzde 50’den yüzde 45’e, 2. basamak için yüzde 100’den yüzde 90’a 1. basamak için yüzde 150’den yüzde 135’e düşürüldü.
Yapılan düzenlemeler 1 Eylül tarihinde yürürlüğe girecek.

Elektrik faturası yüksek gelenler dikkat! Faturanızı yarı yarıya düşürüyor Çamaşır makinesine 1 kaşık ekleyin

1
Vergi borcu olanlar dikkat: Taksitlendirme düzenlemesi Resmi Gazete’de
3101 kez okundu
2
Türkiye’nin bir dönem en büyük inşaat şirketlerindendi: İflas etti
1609 kez okundu
3
Merkez Bankası’nın enflasyon tahmini değişti! İşte yeni orana göre emekliye yapılacak zam
1513 kez okundu
4
Yüzyılın Konut Projesi’nde kura heyecanı 14 il ile devam edecek
1215 kez okundu
5
Yeni yıl öncesi son dakika zammı! Köprü ve otoyollara zam geldi: İşte yeni ücretler…
1157 kez okundu

Marmara’yı lodos vurdu
Seçim kadrosu kuruyoruz
‘Davanın peşini bırakmayacağız’
Malatya’da helikopter düştü: 4 şehit
SON DAKİKA: Malatya helikopter kazası! Şehit ailelerine acı haber verildi…
42 ilde kişisel bilgileri satanlara operasyon: 74 gözaltı
Son dakika: Sarıgül ailesine kara para operasyonunda yeni gözaltı kararları
Bir gecede her yer buz tuttu! Çeşmeleri bile donduran soğuk
Helikopterin düştüğü bölge sabahın ilk ışıklarıyla havadan görüntülendi
Yağmur yağdı, korkulan oldu! Bir mahalle çöküyor, evler yıkılıyor
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.