ABD, Tel Aviv’deki yakıt ikmal uçaklarını çekmeye başladı
İsrail basını, ABD'nin Tel Aviv'deki Ben Gurion Havalimanı'nda konuşlu yakıt ikmal uçaklarının sayısını azaltmaya başladığını duyurdu. Kararın, yaz döneminde artacak hava trafiğine hazırlık amacıyla alındığı belirtildi.
İSRAİL'İN TALEBİ ÜZERİNE HAREKETE GEÇİLDİ
İsrail'in i24News kanalının haberine göre ABD ordusu, İsrail'in talebi doğrultusunda Ben Gurion Havalimanı'nda bulunan yakıt ikmal uçaklarının sayısını azaltmaya başladı.
Haberde, söz konusu adımın yaz aylarında yoğunlaşacak hava trafiğine hazırlık kapsamında havalimanında ek alan oluşturmak ve uçak kapasitesini artırmak amacıyla atıldığı ifade edildi.
ASKERİ VARLIKTA AZALMA ANLAMINA GELMİYOR
Haberde, yakıt ikmal uçaklarının azaltılmasının ABD'nin Orta Doğu'daki askeri varlığını küçülttüğü anlamına gelmediği vurgulandı. Tel Aviv'den çekilen uçakların bölgedeki farklı noktalara konuşlandırıldığı kaydedildi. ABD'nin Ben Gurion Havalimanı'ndan kaç yakıt ikmal uçağını çektiğine ilişkin ise herhangi bir bilgi paylaşılmadı.
72 YAKIT İKMAL UÇAĞI BULUNUYORDU
İsrail Ulaştırma Bakanı Miri Regev, Washington yönetiminin Ben Gurion Havalimanı'nda 72 yakıt ikmal uçağı bulundurduğunu açıklamıştı.
İsrail Havalimanları Otoritesi Genel Direktörü Şaron Kedmi de 16 Haziran'da yaptığı açıklamada, ABD'ye ait uçakların havalimanındaki yoğunluğu nedeniyle temmuz ayı için kesilen yaklaşık 100 bin yolcu biletinin iptal riskiyle karşı karşıya olduğunu belirtmişti.
Kaynak: